או: פוסט ביניים ועמוד חדש
אני יודע, הבטחתי שהפוסט הבא יעסוק בתחרויות הלייקים, אבל לא הצלחתי להתאפק. ידידי יוסי קלאר הפנה אותי לידיעה, על פיה יצא פיטר שנקמן, מייסד אתר HARO, בהכרזה כי "להיות מומחה במדיה חברתית זה כמו להיות מוציא הלחם הכי טוב מהמקרר. יכול להיות שאתה הכי טוב בזה בעולם, אבל יודע מה? המטרה היא לייצר סנדוויץ'". שנקמן הסביר את דבריו ואמר ש"מדיה חברתית היא רק פן נוסף של שיווק ושירות לקוחות".
אז מה נאמר לו? צודק! וכמה שהדימוי מדויק. לדעת לתפעל את המדיה החברתית זו טכניקה בלבד, ועיקר שימת הדגש צריכה להיות על היכולות השיווקיות. כל איש שיווק שהצליח להבין איך שולחים מייל או מחפשים בגוגל כנראה יצליח להבין איך מזינים סטאטוס או עושים לייק.
עם זאת, חשוב לציין שהדגשים השיווקיים צריכים להתעדכן כשהם נכנסים לתוך עולם המדיה החברתית. אמת, כללי המשחק אינם שונים בין שיווק כזה או אחר, אך השחקנים מולם משחקים הם אחרים לחלוטין – השקיפות של המהלכים השיווקיים במדיה החברתית גדול בהרבה; בניגוד לצרכן השיווקי הקלאסי, הצרכן של השיווק החברתי אמור לשמש גם הוא סוכן של מאמץ השיווק; וכמובן, השפה שונה. בקיצור, הסנדוויץ' מורכב מרכיבים שונים במינונים שונים.
-------
עכשיו מה מצחיק פה? כבר מאתמול יושב לי בראש פוסט, שכולו הודאה באשמה: בכל הקשור לטכניקה במדיה החברתית אני נאלץ פעמים רבות להיעזר בחברים שמבינים קצת יותר ממני בנושא. להכין את הסנדוויץ' אני יודע, אבל לפעמים, מה לעשות, אני צריך עזרה בהוצאת הלחם מהמקרר. דבריו של שנקמן, אם כן, התפרצו לדלתי הפתוחה, ולא נותר לי אלא לעשות 'קונפירם'...
-------
סיכומו של דבר, אחרי מאמצים מסוימים מצאתי את הלחם ופתחתי לבלוג עמוד חדש ברשת הפייסבוק. בעמוד תוכלו לעדכן, להתעדכן, להגיב ולבקש תגובות על תוכן הבלוג. אשמח אם תצטרפו!
בפעם הבאה באמת אכתוב על תחרויות הלייקים, אשמח לתגובות.
מסכים לגמרי.
השבמחקכדי לשווק טוב בפייסבוק. החבר צריך "לרצות" להיות סוכן שיווק.
בשביל זה צריך להבין - מהו הרצון של החברים שלי בדף הפייסבוק?
לפנימיות התורה יש תשובה מעניינת על כך, לכל אדם יש שני רצונות:
1.יש את הרצון "לקבל" - בד"כ הערכה, כבוד, הצלחה.
2. יש את הרצון "להשפיע" - מעשים טובים, חסד, וכדומה.
אדם שמצליח לגעת באחד הרצונות הללו, אצל החברים שלו יזכה לשיתוף פעולה.
בהצלחה!